egyéb, motiváció

Motiváld magad, avagy hogyan tűzz ki fitness célokat

Ugye te is mondtad már, “Az új évben megfogadom, hogy…!” vagy “Majd hétfőn…!”. Aztán az új évből 2 nap lett, a hétfő pedig soha nem jött el. Vajon miért? Hol a hiba? Hogy kellett volna?

1.Hogyan kezdj neki?

Sokunkban van a vágy, hogy változtassunk az életünkön. De ahhoz, hogy belekezdjünk és megcsináljuk, nemcsak motivációra, hanem kitartásra is szükségünk van. Ahhoz, hogy jelenlegi helyzetünkből a vágyott helyzetbe kerüljünk pl. lefogyjunk, kétféle módon juthatunk el. Két erő hathat: az egyik ellök, eltaszít a jelenlegi helyzetből (pl. a túlsúly miatt egészségügyi problémánk van, emiatt változtatnunk kell), a másik húz a cél irányába (pl. ha leadunk pár kilót, beleférünk a kedvenc nadrágunkba). Akkor a legnagyobb a motivációnk, ha egyidejűleg mindkét erő hat ránk.

Nézzünk egy gyakorlati példát!

ha tennél a céljaidért?

pl. lefogynál

ha nem tennél a céljaidért?

pl. nem fogynál le

Mi történne jobb lenne a közérzetem

az emberek megdícsérnének

a párom büszke lenne rám

beleférnék a kedvenc ruhámba…stb

fájna a térdem

sokszor kellene orvoshoz mennem

…stb

Mi nem történne nem lennék beteg

nem kellene gyógyszert szednem

nem érezném magam csúnyának…stb.

nem érezném jól magam a bőrömben

nem kívánna a párom

az emberek közömbösek lennének irántam…stb

Ugyanezt a táblázatot kitöltheted a saját céljaidnak megfelelően. Tedd el, és időről-időre vedd elő, hogy emlékeztesd magad, miért is indultál el a céljaid felé vezető úton.

2. Írd le a célodat és tedd ki egy jól látható helyre!

Azok a célok, amiket nem írunk le, nem célok, csak vágyak, álmok. Sokan azért nem írják le a céljaikat, mert a lelkük mélyén nem hisznek abban, hogy el tudják érni, és félnek a kudarctól. Ha leírod a céljaidat, tudatosítod magadban, mit is akarsz, hogy igenis, ezért kell dolgoznod, ezt kell elérned. Maga a leírás erősíti a motivációt és elmélyíti a hitet, hogy elérhető, amit akarsz. Ezt a leírt célodat tedd ki, hogy mindig szem előtt legyen. Ha többször látod, még jobban fog tudatosulni. Fontos, hogy ezek a célok, mindig pozitív mondatok legyenek, a pozitív gondolatokat erősítsük magunkban!

Például: Minden egyes nap, egyre jobban nézek ki és egyre jobban érzem magam a bőrömben.writinggoals122810-300x200

3. Mérd fel a kiindulási helyzetet, majd tűzz ki magadnak egy határidőt, amikorra a célodat eléred!

Ha reálisan látod a jelenlegi helyzetet és tudod a célod, nagyobb a valószínűsége, hogy eléred. Érdemes azt is összeírni, milyen lehetséges akadályokkal kell majd megbírkóznod, milyen információkra, milyen emberek támogatására lesz majd szükséged.

A határidő… Félünk tőle, mert mi van, ha nem teljesítünk arra az időpontra? Mi van, ha addigra nem sikerül elérnünk a célunkat? Ezért aztán minden lehetségeset elkövetünk annak érdekében, hogy minél ködösebb legyen ez az időpont. Ha kitűzünk egy konkrét időpontot, nem lesz vesztegetni való időnk, így azonnal hozzáfogunk célunk megvalósításához. Fontos, hogy ez a határidő reális legyen.  Ha úgy érezzük, túl nagy falat a célunk, bontsuk le kisebb részcélokra, de ezeknek a részcéloknak is legyen határidejük! Akkor se essünk kétségbe, ha esetleg nem sikerül elérni adott időpontra a célunkat, tűzzünk ki új határidőt! A szorgalmas munka meghozza gyümölcsét! 😉

Ha például szeretnél lefogyni, le kell mérned a testi adataidat. Ebből látni fogod, hogy pontosan honnan is indulsz. Írd le milyen akadályokkal szembesülhetsz a f gyás során. Pl.: csokoládéfüggő vagy, munkád miatt rendszertelen az étkezésed, keveset iszol, mert nem szereted a víz ízét. Ha tisztában vagy a hátráltató tényezőkkel,már csak megoldást kell találni, hogyan iktathatod ki őket.

4. Gyűjts információt és szerezz támogatókat!

A fogyáshoz információra lesz szükséged a testmozgással és táplálkozással kapcsolatban, ráadásul lelki tényezők  (önismeret) is fontos szerepet játszanak. Ne szégyellj segítséget kérni megfelelő szakembertől! Ha esetleg kérdésed van, bátran kérdezz tőlünk, így egy támogatód már biztosan van. 😉 Fontos, hogy álljon melletted valaki, aki támogat célod elérésében, meghallgat, bátorít, átsegít a nehéz időszakokon. Nem kell, hogy mindezt egyedül csináld végig, keresd meg azokat az embereket, akikre számíthatsz!

motivation-monday_1

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s