anatómia, futás, korrekció, motiváció, mozgás, testtartás

Az ismétlések ereje

Belegondolt-e valaki, hogy egy nap hány órát tölt a számítógép előtt, a székben görnyedve? Hány alkalommal néz a jobb oldali képernyőről a bal oldalira?

Ha optimisták vagyunk, és minden órában tartunk 5 perc szünetet az a nap végére: 8×55, azaz 440 perc, 26.400 másodperc. A csípőhorpasz izmunk ennyi időt tölt egy lerövidült pozícióban, a nyakunknak ennyi ideig kell a fejünk természetes súlyának 2-3- szorosát megtartania. Ha valaki rendszeresen csinál valamilyen tevékenységet, az azt jelenti, hogy egy nap akár több ezerszer is megcsinálhat egy bizonyos mozdulatot (például jobb oldalra fordul, mert ott várják az ügyfelek). Csinált már valaki planket? Ki bírta  akár 20.000 másodpercig? Vagy 1000 guggolást?
Tehát, nem elhanyagolható az egésznapos tevékenységünk, még akkor sem, ha rendszeresen járunk edzeni. Ráadásul az sem mindegy, hogy az az edzés milyen edzés: korrigálja-e a munkahelyen berögzült rossz testtartást és mozgást, vagy csak ráerősít arra. A helytelen testtartás, a megváltozott mozgásminták hosszútávon mozgásszervi panaszokhoz, fájdalmakhoz vezetnek. Ne fogjuk a korunkra, nem kell, hogy 30-40 évesen öregembernek érezzük magunkat a bőrünkben. Tessék mozogni… JÓL mozogni!

mm_laptop

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s