korrekció, mozgás, smr, testtartás, triggerpont

A kötőszövet lazításának szerepe a mozgásszervi fájdalmak kezelésében

Az elmúlt pár évben egyre nagyobb figyelem irányul a fasciára, vagyis a testünket behálózó kötőszövetre. Ennek oka, hogy nagyon sokrétű feladata van a szervezetben: elhatárol, megtámaszt, véd, információt szállít, szerepe van az immunvédekezésben, a zsírraktározásban, a mozgásban.

Amikor egészséges, akadálymentes mozgást és működést biztosít az általa burkolt vagy határolt dolgoknak (izmoknak, idegeknek, szerveknek). Ha viszont valami miatt korlátozott, azokat is korlátozni fogja. Ez pedig előbb-utóbb fájdalom kialakulásához vezet. Ráadásul olyan fájdalomhoz, ami nem diagnosztizálható könnyen, hiszen semmilyen képalkotó technikával (MR, röntgen) nem mutatható ki. A fájdalom ráadásul távolabbi helyen is jelentkezhet (hiszen a fascia szállítja az információt is). A páciens csak arról panaszkodik, hogy egy adott ízülete fáj, hogy egy terület a lábán húzódik, hogy fájdalmasan feszes egy izom, hogy fáj a dereka, vagy hogy kisugárzó tünete van. Vizsgálják így-úgy, erről-arról, de semmit sem találnak…

Azt a jelenséget, amikor a korlátozott fascia miatt alakul ki fájdalom, myofasciális fájdalomnak nevezzük. Ilyenkor a fascia lazítása hengerrel vagy manuálisan nagyon gyors eredményt hoz. A kötőszövet fellazul, a keringés javul az adott területen, az egészséges, normális izomműködések, mozgások megindulnak, az ízületre nehezedő kompresszió csökken, sőt, a helyes ízületi pozíció is helyreáll.

Egy példa:
Egyik vendégünk térdfájdalomra panaszkodott. Kikérdezés és vizsgálat után úgy találtuk, hogy a négyfejű combizom és az azt határoló fascia feszessége okozza a térdkalács körüli fájdalmat. Rendszeres és szakszerű hengerezéssel a fájdalmai napokon belül enyhültek, néhány hét múlva teljesen megszűntek.

A hengerrel saját magunkon tudjuk lazítani a fasciákat, oldani a bennük lévő feszültségeket, javítani a keringésüket, felszabadítani az ízületi blokkokat, a túlfeszülő izmokat és ezáltal oldani vagy megelőzni a fájdalmakat.

Edzés előtt mindenképpen ajánlatos hengerezni, hogy szabad ízületi mozgásokkal kezdhessük meg a test nagyobb terhelését. Edzést követően pedig segíti a regenerációt. Sporttevékenységtől függetlenül, rendszeres használatával megelőzhetjük és kezelhetjük a már kialakult (myofasciális eredetű) problémákat, panaszokat.

A helyes hengerezést szakembertől érdemes megtanulni, hiszen nem megfelelő technikával akár a panaszok súlyosbodását is előidézhetjük!

smr_terdfajdalom_mozgasmuhely_szeged

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s