anatómia, korrekció, mozgás, pszicho, smr, testtartás, triggerpont

A fejfájás igazi oka (?!)

Fejfájás, mint a modern kor népbetegsége mindig megtalálja az embert! Akkor is, ha beteg, de akkor is, ha látszólag kutya baja az egyénnek, de mégis hasogat, nyilal olykor hosszan és tompán feszül a fejünk, mintha valaki egy koronát akarna erőszakkal a fejünkre tenni. De miért is van ez? A testünk ilyenkor jelez, hogy “Hahó, valami nincs rendben!”. Mit tehetünk? A fájdalomcsillapító NEM mindig megoldás, de akkor mi?!


A testünk egy nagyon bonyolult rendszer, amit még mindig nem sikerült teljesen feltérképezni és megismerni. Az adatok milliói egy szempillantás alatt jutnak el az agyba, onnan pedig a rendeltetési helyükre. A fascia, mint információ szállító eszköz a hangsebesség háromszorosával küldi a jelet az agyba és onnan ugyanilyen sebességgel fogadja, ezért is fontos, hogy foglalkozzunk vele!

mély hátsó lánc
Mély hátsó lánc

Az ember úgy van megalkotva, hogy a hirtelen bekövetkezett eseményekre két módon reagáljon: “Küzdj vagy fuss”. Az őskorban elé ugrott a kardfogú tigris vagy elszaladt vagy pedig harcolt vele. A mozgás felkészülés mindkét reakciónál ugyanaz: a vádli befeszül, összehúzza magát a test, a vállakat felhúzza a fülhöz és az egész hátsó lánc befeszülésével várjuk a döntést: harc lesz vagy futás?! Ez a megriadási reflex.

Tovább haladva a korral, manapság ezerszer több stressz ér bennünket, amire így reagálunk: kiabál velünk a főnök (rosszabb esetben csak meglátjuk és már stresszelünk), piros a lámpa, nem halad a forgalom, egy biciklis bevág elénk, rossz hírt kaptunk, veszekedtünk az egyik szerettünkkel, de gyerekeknél akár egy rosszabb jegy is kiválthatja ezt (törtető gyerekeknél már egy 4-es is!). Napjában több százszor fut végig rajtunk a megriadási reflex, ami sokkal több, mint ősünkön. A feszesség elég hamar konzerválódik, feszesek maradnak az izmok és idővel a kritikus helyeken a trigger pontok is kialakulnak.

A felső háti és nyaki trigger pontok okozhatnak nagyon makacs fejfájást és migrént is! Sajnos ezekre nem hat a fájdalom csillapító, mert az csak a jelet nyomja el, az okot nem szünteti meg! Éppen ezért rendszeresen kell foglalkozni ezekkel a befeszülésre hajlamos izmokkal akár hengerrel vagy kislabdával. Ha ezek nem állnak rendelkezésre akkor fel kell keresni egy masszőrt, aki 3-4 alkalom alatt meg tudja szüntetni az izomfeszességet.

Ha meg akarjuk mindezt előzni, akkor jólesően mozgassuk át, masszírozzuk és nyújtsuk a nyaki és felső háti részt rendszeresen (napi 2-3-szor, akár munka közben is!), figyeljünk a testi jelzésekre és amikor csak a sajgást érezzük, már foglalkozzunk az adott területtel! 5 perc az egész, nem több és ennyi ideje mindenkinek van magára!

7827733
m.sternocleidomastoideus

A képen látható SCOM izmot magunknak is meg tudjuk masszírozni: átfogjuk a hüvelyk és mutató ujjunkkal és finom végighúzzuk a tejes hosszán. Ha találunk út közben olyan pontokat, ahonnan kisugárzó fájdalmat észlelünk, az egyike lesz a 4 trigger pontnak, amely ezen az izmon lehet. Ha az ujjunk alatt van a trigger pont, tartsuk enyhe nyomás alatt, így az izomban lévő fájdalom receptor fél perc után kisül és az izom ernyedtebb lesz, a trigger pontot el tudjuk masszírozni. Ha régóta fennálló pontról van szó, akkor sokkal többet és gyakrabban kell ezzel foglalkozni, hogy megszűnjön, de a fáradság kifizetődik, hiszen megszűnik a fájdalom és még tablettát sem kellett rá bevenni!

A testünk jelzései fontosak, ne hagyjuk figyelmen kívül és ne nyomjuk el! Az egészségünk, jó közérzetünk a MI, saját felelősségünk, foglalkozzunk magunkkal!

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s