Az elmúlt pár évben egyre nagyobb figyelem irányul a fasciára, vagyis a testünket behálózó kötőszövetre. Ennek oka, hogy nagyon sokrétű feladata van a szervezetben: elhatárol, megtámaszt, véd, információt szállít, szerepe van az immunvédekezésben, a zsírraktározásban, a mozgásban.

Amikor egészséges, akadálymentes mozgást és működést biztosít az általa burkolt vagy határolt dolgoknak (izmoknak, idegeknek, szerveknek). Ha viszont valami miatt korlátozott, azokat is korlátozni fogja. Ez pedig előbb-utóbb fájdalom kialakulásához vezet. Ráadásul olyan fájdalomhoz, ami nem diagnosztizálható könnyen, hiszen semmilyen képalkotó technikával (MR, röntgen) nem mutatható ki. A fájdalom ráadásul távolabbi helyen is jelentkezhet (hiszen a fascia szállítja az információt is). A páciens csak arról panaszkodik, hogy egy adott ízülete fáj, hogy egy terület a lábán húzódik, hogy fájdalmasan feszes egy izom, hogy fáj a dereka, vagy hogy kisugárzó tünete van. Vizsgálják így-úgy, erről-arról, de semmit sem találnak…

Azt a jelenséget, amikor a korlátozott fascia miatt alakul ki fájdalom, myofasciális fájdalomnak nevezzük. Ilyenkor a fascia lazítása hengerrel vagy manuálisan nagyon gyors eredményt hoz. A kötőszövet fellazul, a keringés javul az adott területen, az egészséges, normális izomműködések, mozgások megindulnak, az ízületre nehezedő kompresszió csökken, sőt, a helyes ízületi pozíció is helyreáll.

Egy példa:
Egyik vendégünk térdfájdalomra panaszkodott. Kikérdezés és vizsgálat után úgy találtuk, hogy a négyfejű combizom és az azt határoló fascia feszessége okozza a térdkalács körüli fájdalmat. Rendszeres és szakszerű hengerezéssel a fájdalmai napokon belül enyhültek, néhány hét múlva teljesen megszűntek.

A hengerrel saját magunkon tudjuk lazítani a fasciákat, oldani a bennük lévő feszültségeket, javítani a keringésüket, felszabadítani az ízületi blokkokat, a túlfeszülő izmokat és ezáltal oldani vagy megelőzni a fájdalmakat.

Edzés előtt mindenképpen ajánlatos hengerezni, hogy szabad ízületi mozgásokkal kezdhessük meg a test nagyobb terhelését. Edzést követően pedig segíti a regenerációt. Sporttevékenységtől függetlenül, rendszeres használatával megelőzhetjük és kezelhetjük a már kialakult (myofasciális eredetű) problémákat, panaszokat.

A helyes hengerezést szakembertől érdemes megtanulni, hiszen nem megfelelő technikával akár a panaszok súlyosbodását is előidézhetjük!

smr_terdfajdalom_mozgasmuhely_szeged

avatar-testimonial-courses

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam accumsan est at tincidunt luctus. Duis nisl dui, accumsan eu hendrerit sit amet, rutrum efficitur lacus.

Amy Adams
Creative Student

Over 12,000
5 Star Ratings

Rated 5/5 by 12,000 Students

Leave A Comment

Related Posts