Ha te is azok közé tartozol, akik rendszeresen használják okostelefonjukat emailezésre, üzenetváltásra, facebookozásra, instagramozásra, youtubeozásra, hírolvasásra…stb, mint nagyjából minden 5. ember, akkor ezt a cikket mindenképpen olvasd el! A tested a tét…

Egyáltalán nem lepődünk meg, ha ezt a képet látjuk magunk előtt.

okostelefon_nyak1

Tipikus. Mindenki lehajtott fejjel megy az utcán, vár a buszmegállóban, ül a padon és közben folyamatosan csekkolja ki lájkolta éppen a legutóbbi feltöltött fotóját.
Ha a fejünk, normális vagyis neutrális pozícióban van, nagyjából 5kg-nyi súlyt cipelünk a nyakunkon. Azonban, ha a fejünket előre hajtjuk ez a súly megtöbbszöröződik.

mobil_fejtartas

Ez az előrehelyezett fejtartás hatalmas nyíróerőt jelent a nyakcsigolyáknak, porckorongoknak, és nagymértékben túlterheli a nyakizmokat és ínszalagokat. Ha ez a testtartás hosszú ideig fennáll vagy gyakran ismétlődik, az különféle nyakproblémákhoz vezet: fülzúgás, migrénszerű fejfájás, myofasciális fájdalmak, nyaki sérv és más degeneratív elváltozás.

A korábbi képen látható fiatalember körülbelül 45 fokos szögben tartja a fejét, vagyis nagyjából 22 kilónyi teher nehezedik a nyakára! Minden nap összesen 2-4 órát töltünk telefonunk bámulásával, ami azt jelenti, hogy egy év alatt 700-1400 órányi extra tehercipelés nehezedik a nyakra. És akkor még nem beszéltünk a számítógép előtti görnyedésről! Képzeld el, milyen rossz testtartásból fakadó nyíróerőket kell elviselnie a gerincünknek.

Mit tudsz tenni, hogy ezt elkerüld?

  1. Tartsd szemmagasságban a telefont! Állva, ülve, fekve, bármilyen pozícióban, tartsd egyenesen a nyakad és a fejed leengedése helyett a telefont emeld meg. (Jó kis válledzés lesz. 😉 )
  2. Használj tollbamondó applikációt, hogy gépelés helyett a telefonod írja a szöveget!
  3. Töröld le a közösségi oldalakat, email rendszereket és a játékokat a telefonodról! Csak akkor használd a telefonod, ha feltétlenül szükséges. A számítógép előtt ülve pedig mindig figyelj a helyes testtartásra! (Erről bővebben majd a következő bejegyzésben.)
  4. Használj korrekciós gyakorlatokat a megfelelő izmok nyújtásához és erősítéséhez!
    Ha szeretnéd megóvni a nyakad egészségét és kíváncsi vagy, milyen korrekciós gyakorlatokkal tudod megelőzni a bajt, keress bennünket bizalommal!
avatar-testimonial-courses

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam accumsan est at tincidunt luctus. Duis nisl dui, accumsan eu hendrerit sit amet, rutrum efficitur lacus.

Amy Adams
Creative Student

Over 12,000
5 Star Ratings

Rated 5/5 by 12,000 Students

Leave A Comment

Related Posts