Fejfájás, mint a modern kor népbetegsége mindig megtalálja az embert! Akkor is, ha beteg, de akkor is, ha látszólag kutya baja az egyénnek, de mégis hasogat, nyilal olykor hosszan és tompán feszül a fejünk, mintha valaki egy koronát akarna erőszakkal a fejünkre tenni. De miért is van ez? A testünk ilyenkor jelez, hogy “Hahó, valami nincs rendben!”. Mit tehetünk? A fájdalomcsillapító NEM mindig megoldás, de akkor mi?!


A testünk egy nagyon bonyolult rendszer, amit még mindig nem sikerült teljesen feltérképezni és megismerni. Az adatok milliói egy szempillantás alatt jutnak el az agyba, onnan pedig a rendeltetési helyükre. A fascia, mint információ szállító eszköz a hangsebesség háromszorosával küldi a jelet az agyba és onnan ugyanilyen sebességgel fogadja, ezért is fontos, hogy foglalkozzunk vele!

mély hátsó lánc

Mély hátsó lánc

Az ember úgy van megalkotva, hogy a hirtelen bekövetkezett eseményekre két módon reagáljon: “Küzdj vagy fuss”. Az őskorban elé ugrott a kardfogú tigris vagy elszaladt vagy pedig harcolt vele. A mozgás felkészülés mindkét reakciónál ugyanaz: a vádli befeszül, összehúzza magát a test, a vállakat felhúzza a fülhöz és az egész hátsó lánc befeszülésével várjuk a döntést: harc lesz vagy futás?! Ez a megriadási reflex.

Tovább haladva a korral, manapság ezerszer több stressz ér bennünket, amire így reagálunk: kiabál velünk a főnök (rosszabb esetben csak meglátjuk és már stresszelünk), piros a lámpa, nem halad a forgalom, egy biciklis bevág elénk, rossz hírt kaptunk, veszekedtünk az egyik szerettünkkel, de gyerekeknél akár egy rosszabb jegy is kiválthatja ezt (törtető gyerekeknél már egy 4-es is!). Napjában több százszor fut végig rajtunk a megriadási reflex, ami sokkal több, mint ősünkön. A feszesség elég hamar konzerválódik, feszesek maradnak az izmok és idővel a kritikus helyeken a trigger pontok is kialakulnak.

A felső háti és nyaki trigger pontok okozhatnak nagyon makacs fejfájást és migrént is! Sajnos ezekre nem hat a fájdalom csillapító, mert az csak a jelet nyomja el, az okot nem szünteti meg! Éppen ezért rendszeresen kell foglalkozni ezekkel a befeszülésre hajlamos izmokkal akár hengerrel vagy kislabdával. Ha ezek nem állnak rendelkezésre akkor fel kell keresni egy masszőrt, aki 3-4 alkalom alatt meg tudja szüntetni az izomfeszességet.

Ha meg akarjuk mindezt előzni, akkor jólesően mozgassuk át, masszírozzuk és nyújtsuk a nyaki és felső háti részt rendszeresen (napi 2-3-szor, akár munka közben is!), figyeljünk a testi jelzésekre és amikor csak a sajgást érezzük, már foglalkozzunk az adott területtel! 5 perc az egész, nem több és ennyi ideje mindenkinek van magára!

7827733

m.sternocleidomastoideus

A képen látható SCOM izmot magunknak is meg tudjuk masszírozni: átfogjuk a hüvelyk és mutató ujjunkkal és finom végighúzzuk a tejes hosszán. Ha találunk út közben olyan pontokat, ahonnan kisugárzó fájdalmat észlelünk, az egyike lesz a 4 trigger pontnak, amely ezen az izmon lehet. Ha az ujjunk alatt van a trigger pont, tartsuk enyhe nyomás alatt, így az izomban lévő fájdalom receptor fél perc után kisül és az izom ernyedtebb lesz, a trigger pontot el tudjuk masszírozni. Ha régóta fennálló pontról van szó, akkor sokkal többet és gyakrabban kell ezzel foglalkozni, hogy megszűnjön, de a fáradság kifizetődik, hiszen megszűnik a fájdalom és még tablettát sem kellett rá bevenni!

A testünk jelzései fontosak, ne hagyjuk figyelmen kívül és ne nyomjuk el! Az egészségünk, jó közérzetünk a MI, saját felelősségünk, foglalkozzunk magunkkal!

avatar-testimonial-courses

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam accumsan est at tincidunt luctus. Duis nisl dui, accumsan eu hendrerit sit amet, rutrum efficitur lacus.

Amy Adams
Creative Student

Over 12,000
5 Star Ratings

Rated 5/5 by 12,000 Students

Leave A Comment

Related Posts